Intern revisor i Hedensted Kommunes økonomi- og styringsafdeling

dato

Vil du være med til at give god service og sikre at alle arbejder indenfor rammerne? Er du glad for at løse mange forskelligartede økonomiopgaver i krogene af den kommunale drift? Så er det lige dig vi mangler!

Om jobbet og opgaverne

Vi har brug for en ny kollega til at dække en bred vifte af spændende opgaver, som kredser om vores økonomistyring og ledelsestilsyn.

Organisering af intern revision og ledelsestilsynet skal styrkes og udvikles, så vi bedst muligt kommer ud i organisationen, hvor vi yder støtte og vejledning til de decentrale ledere. Udgangspunktet er at vi hjælper med at finde arbejdsgange, der giver simpel løsning af komplekse opgaver, der læner sig op ad kommunens retningslinjer for budget og regnskab.

Som intern revisor er opgaven også at assistere, hvor kommunen har en kontrolfunktion over for eksterne regnskaber, projekter med ekstern støtte, tinglysning, gældsbreve og alkoholbevillinger. Her bevæger vi os på kanten af kommunens kerneopgave, og der kan være behov for at opsøge ekstern ekspertise eller sætte sig ind i styringsmæssige problemstillinger. Vi arbejder også med kontoplanvedligehold, regressager, vedligehold af bankaftaler på hævekort og en masse andre små, men vigtige, hjørner i den kommunale økonomistyring.

Vores forventninger til dig

Vi ønsker en kollega med sans for detaljen og ikke mindst et blik for at udvikle processen omkring en tilbagevendende opgave. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende, men vi forventer at du har kendskab til kommunale systemer som KMD Opus & SBSYS ligesom en solid kommunal erfaring inden for kommunal økonomi i bagagen vil være et stort plus. 

Vi forventer at du som kollega hos os syntes om de faste driftsopgaver, der kommer igen i et kendt årshjul og samtidig trives med her & nu opgaver, som ofte er problemstillinger, der lander hos dig fordi de er nye eller komplekse. En kombination der ind i mellem udfordrer, men også udvikler din viden og giver Hedensted kommune stor værdi.

Derfor skal du vælge os

Du tænker ja tak til stillingsindholdet, ser dig selv som en blanding af detaljernes vogter i egne opgaver, og på den anden side er den udgående konsulent med lysten til at dele og hjælpe de komplekse og stramme rammer med at give mening i hele organisationen.

Du ser dig selv som en del af Hedensted Kommunes afdeling for Økonomi, Personale og IT, som er en centralt placeret støttefunktion til alle vores kerneområder. Hvor du indgår i et stærkt fagligt fællesskab, med en uhøjtidelig tone og et godt arbejdsmiljø. 

Fysisk er vi placeret på Juelsminde Rådhus. 

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelse efter gældende overenskomst, med mulighed for at forhandle kvalifikations- og funktionsløn.

Arbejdstiden er 30-37 timer om ugen med mulighed for flextid.

Har du spørgsmål

Kontakt leder af Økonomi & Styring Elisa Malmstrøm på mobil 29 29 45 90 eller via e-mail elisa.malmstroem@hedensted.dk, hvis du har brug for yderligere information om os og stillingen.

Ansøgning

Send os din ansøgning inden den 10. november 2024.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 46 på Juelsminde Rådhus.

Om os

Du kan læse mere om Hedensted Kommune, vores værdier og arbejdsgrundlag på https://www.hedensted.dk/om-kommunen. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hedensted Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (30-36 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Hedensted Kommune, Tofteskovvej, 7130 Juelsminde

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6142566

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet